Talentvolle individuen

Changemakers ondersteunen ten dienste van het algemeen belang.

Kansen geven aan alle talenten opdat ze zich ten volle kunnen ontplooien, zowel op professioneel als op persoonlijk vlak: deze opdracht ligt de Koning Boudewijnstichting na aan het hart. En dat geldt ook voor steeds meer filantropen die individueel talent, in België en in het buitenland, willen ondersteunen. Via structurele initiatieven en via Fondsen helpt de Stichting (toekomstige) changemakers om zich te ontwikkelen en moedigt ze excellentie aan ten dienste van iedereen.

Onze acties

• met het programma Boost wordt jong talent uit kwetsbare milieus intensief begeleid om hun slaagkansen in het hoger onderwijs zo groot mogelijk te maken en ze vlot te helpen doorstromen naar de arbeidsmarkt;
  • het Prins Albertfonds helpt de internationale managementcompetenties van jong professioneel talent te ontwikkelen, zodat ze kunnen bijdragen aan de groei van de Belgische economische activiteiten in het buitenland;
  • het Prins Filipfonds werkt initiatieven uit die jongeren van diverse origine de kans geven om elkaar te ontmoeten en samen te werken;
  • ondersteuning van de Vrijdaggroep, een denktank die het publieke en politieke debat wil verrijken met nieuwe maar haalbare ideeën.

Talentvolle individuen maakt deel uit van het programma Opleiding en ontwikkeling van talenten

Projectoproepen

Fonds Rita Ghesquiere 2024

Creatief lezen en schrijven van kinderen en jongeren bevorderen, met aandacht voor projecten die jongeren uit kansengroepen via verhalen groeikansen bieden

Prins Albertfonds

Dit Fonds biedt een beurs aan jonge universitairen om gedurende één jaar een business project te realiseren voor een Belgisch bedrijf buiten Europa.

Bekendgemaakt

Lorcé (Fonds Benjamin Lorcé) - organisatie

Prijs voor een lokale organisatie in het stroomgebied van de Lienne of de Salm die een ondernemend en ambitieus project heeft ontwikkeld om de biodiversiteit te beschermen.

Bekendgemaakt

Kregen steun

Prince Albert Fund - Open door session 2023

20/11/2023 19:00 Tot 20/11/2023 22:00

Infosessie voor talentrijke Belgische professionals die ervaring willen opdoen bij het beheer van internationale ‘business development’projecten voor een Belgisch bedrijf.

Partnerschappen, opdrachten en specifieke initiatieven

Prins Filipfonds

Via uitwisselingen, ontmoetingen en dialoog tussen burgers uit de verschillende Gemeenschappen bijdragen tot meer respect voor elkaars eigenheid en cultuur.

Fondsen en filantropieformules

Apheon Philanthropy

Jeugd- en onderwijsinitiatieven promoten in Europa, om sociale verandering te bewerkstelligen en de levenskwaliteit van de toekomstige generaties te verbeteren.

Frankrijk België voor culturele, wetenschappelijke, academische en taalkundige samenwerking (Fonds)

Het doel van het fonds is bij te dragen aan projecten die door de Dienst Culturele Actie en Samenwerking van de Franse ambassade zijn aangewezen.

Fonds Vrienden van Fulbright

Filantropen steunen de projecten van Fulbright, het belangrijkste internationale educatieve en culturele uitwisselingsprogramma van de regering van de Verenigde Staten.

Press Releases

Diny De Vits en Heleen Delanghe winnen eerste scriptieprijs ‘Lokale Besturen en Maatschappelijke Dienstverlening’

Diny De Vits en Heleen Delanghe winnen de eerste scriptieprijzen ‘Lokale Besturen en Maatschappelijke Dienstverlening’ van de Vlaamse Vereniging voor Steden en Gemeenten en KBS.

Jani Lambrechts en Max Romain winnen 19de editie van Belgodyssee-wedstrijd voor jonge journalisten

Jani Lambrechts (Thomas More) en Max Romain (IHECS) winnen dit jaar de Belgodyssee Prijs voor beloftevolle journalisten in spe.

Lucas Leffler wint een prijs voor zijn fotoproject in de Democratische Republiek Congo

Lucas Leffler wint de tweejaarlijkse prijs van het Fonds Sébastien van der Straten voor zijn fotoreportage in de kobaltmijnen in de Democratische Republiek Congo.

“Ik stond er niet alleen voor”

Talentvolle individuen

“Het Fonds Lisa heeft me niet enkel extra zelfvertrouwen gegeven, het heeft me ook gemotiveerd om net dat tikkeltje beter te doen.”
Maroi Ayadi

Boost Oostende heeft me laten openbloeien

Talentvolle individuen Opleiding en ontwikkeling van talenten

“Door Boost wil ik me actief engageren voor vrouwenrechten.”
Stefanie

Leerlingen goesting doen krijgen in lesgeven? Laat hen proeven van het leven voor de klas!

Talentvolle individuen

“Leerlingen zien groeien is een van de mooiste dingen in ons beroep. En natuurlijk geef ik ook graag mijn passie voor het lesgeven door.”
Dries De Vos
leerkracht aan het Imelda-Instituut in Sint-Jans-Molenbeek