Jong talent

Het talent ontwikkelen van geëngageerde jongeren.

Van changemakers tot future leaders, heel wat jongeren zetten zich in voor een rechtvaardigere, meer inclusieve samenleving. Dit programma ondersteunt hun denken en doen. We bieden ze een uniek platform om ideeën en gedachten uit te wisselen. Maar ook om actie te ondernemen en zowel jongeren als beleidsmakers te sensibiliseren en inspireren. Ook jongeren die zelden worden gehoord, krijgen een stem om het publieke debat te verrijken.

Door geëngageerde jongeren samen te brengen en alle kansen te geven, versterken we ons alumni-netwerk. We willen hiermee een sterke gemeenschap creëren die actief bijdraagt aan onze missie: een betere samenleving in België, Europa en de rest van de wereld.

Jong talent samengevat

• Een platform van de toekomst uitbouwen, waarin geëngageerde jongeren elkaar inspireren.
  • Acties ondersteunen waarmee jongeren elkaar en de leiders van vandaag inspireren.
  • Een warm netwerk van future leaders en change makers uitbouwen.

Jong talent maakt deel uit van het programma Opleiding en ontwikkeling van talenten

Kregen steun

Natuurpunt Waasland kern Hamme

Herbebossing 's Heren Streek in Moerzeke (Hamme)

Aanplanten van 3500 bomen en struiken om een populierenakker te transformeren in een gemengd loofbos met inheemse boom- en struiksoorten.

CEFA Institut de la Providence

Snelle wifiverbinding om sociaal-educatieve kloof te bestrijden

Bij verhuizing naar nieuw gebouw, nieuwe technologieën toegankelijk maken voor de meerderheid van de leerlingen via een wifinetwerk in de hele school.

Partnerschappen, opdrachten en specifieke initiatieven

Digitaal pedagogie- Steun voor EducIT vzw

Sinds 2019 heeft de Koning Boudewijnstichting de problematiek van digitaal in scholen tot een van haar prioriteiten gemaakt.

Coaching des directions d'écoles en Fédération Wallonie-Bruxelles

Begeleidings - en coachingprogramma voor schooldirecteuren met als doel de leiderschapsvaardigheden van schooldirecteuren te ontwikkelen en te verbeteren.

Fondsen en filantropieformules

Centre scolaire Saint-Michel (Fonds Vrienden van)

Filantropen steunen projecten van het Centre scolaire Saint-Michel, dat basis- en middelbaar onderwijs organiseert om jongeren in alle aspecten van het leven te onderwijzen.

Moore Charity Account

Stimuleren van ondernemerschap, behartigen en waarborgen van de natuur, bevordering van de diversiteit en de gelijkheid, bevordering van emancipatie van mensen in armoede.