VS en Canada

Filantropische stromen vanuit en naar de Verenigde Staten en Canada faciliteren, in samenwerking met Myriad USA en Myriad CANADA.

Om haar internationale impact te vergroten werkt de Koning Boudewijnstichting nauw samen met de leden van Myriad, alliantie voor grensoverschrijdende schenkingen opgericht samen met onze ‘familieleden’ Myriad USA en Myriad CANADA, en via ons partnerschap met Give2Asia, een publieke filantropische instelling met hoofdkwartier in de Verenigde Staten en met lokale antennes in de SAR Hongkong en Australië.

Onze acties

• advies geven en oplossingen op maat voorstellen aan Amerikaanse en Canadese schenkers die overzeese goede doelen willen ondersteunen;
  • projecten van algemeen belang in de Verenigde Staten en Canada ondersteunen.

VS en Canada maakt deel uit van het programma Internationaal

Meer informatie op myriad.org

Kregen steun

The Metropolitan Opera

Lindemann Young Artist Development Program

Zeer select opleidingsprogramma voor aanstormende opera-artiesten.

Fondsen en filantropieformules

Global Mentorship Program (GMI) (Europees Fonds Vrienden van)

GMI helpt kansarme studenten, vluchtelingen en carrièrestarters bij hun zoektocht naar een baan door hen tools en begeleiding te bieden die ze nodig hebben om succesvol te zijn.

European Friends International Society for Third Sector Research (ISTR)

ISTR bevordert de ontwikkeling van internationaal onderzoek en onderwijs van hoge kwaliteit over onderwerpen, theorieën en beleid in de derde sector.

JW House (European Friends Fund)

JW House houdt families bij elkaar tijdens medische crises door een gastvrij thuis te bieden dicht bij het ziekenhuis en door een zorgzame en meelevende omgeving te bieden.