Afrika

De levenskwaliteit van de Afrikaanse bevolking duurzaam verbeteren.

De Koning Boudewijnstichting ondersteunt individuen, organisaties en bedrijven die bijdragen aan een duurzame verbetering van de levensomstandigheden in Afrika. Als goede buren en warme wereldburgers voelen we ons immers ook verbonden met dit continent.

We zorgen voor een steeds sterkere vertegenwoordiging in de landen waar we onze focus leggen, zodat we overal optimaal aanwezig zijn. Naast projectfinanciering streven we naar een nauwere samenwerking met en tussen lokale stichtingen. Zo investeren we in netwerkmomenten, uitwisselingen, peer-to-peercoaching en organisatieontwikkeling.

Een ander belangrijk initiatief van de Stichting is de KBF Africa Prize. Deze award wordt tweejaarlijks uitgereikt aan Afrikaanse organisaties die bijdragen aan de duurzame verbetering van het leven van de Afrikaanse bevolking.

Afrika samengevat

• Individuen, organisaties en bedrijven ondersteunen die de levensomstandigheden verbeteren.
  • Organisatie KBF Africa Prize
  • Wereldwijd ondersteunen en promoten van het werk van de winnaar van de KBF AFrica Prize.

Afrika maakt deel uit van het programma Europa & internationaal

Meer informatie op kbfafrica.org en myriad.org

Kregen steun

KivuTech - Kivu Technology

Circulaire economie in Zuid-Kivu

Implementatie van een ysteem voor afvalbeheer en tuinbouwproductie met het oog op jobcreatie voor jongeren

Haskè Conseil

TAARAL, Senegal

Samenwerken tegen plasticvervuiling: een alliantie van meerdere belanghebbenden om een circulaire economie voor plastic te ontwikkelen in Senegal

ECOBENIN

AgroCir: bevordering van circulaire economie in Benin

Bevordering van de ciruclaire economie, de klimaatbestendigheid en het levensonderhoud van de bevolking van Mono door de ondersteuning van micro-ondernemers.

Fondsen en filantropieformules

Sprinkle (Fonds Vrienden van)

Filantropen steunen projecten van vzw Sprinkle, een opvangcentrum voor Aids-weeskinderen in Zuid-Afrika.

Dr Denis Mukwege - Panzi ziekenhuis (Fonds)

Aankoop van medisch materieel, studiebeurzen (voor artsen, psychologen, juristen) in de DRC of in het buitenland, steun aan re-integratieprojecten, bouwen van gezondheidscentra…

Association Ceux qui marchent (Tizgui) (Europees Fonds Vrienden van)

De vereniging "Ceux qui marchent" (Tizgui) biedt ondersteuning voor schoolonderwijs voor kinderen van 3 tot 12 jaar, in het Frans.

Congo helpen op de digitale trein te springen

Afrika

"Je kan hier afstuderen aan de universiteit zonder ooit één computer te hebben aangeraakt."
Samy Mwamba
mede-oprichter van Itot Africa

Data verzamelen in de strijd tegen ondervoeding

Afrika

"Officieel is één op de twee kinderen ondervoed maar het is het zichtbare deel van de ijsberg, de reële cijfers liggen nog hoger."
Dokter Adolphe Nyakasane
directeur van de ngo Kesho Congo